عزیز، درود!
انتخاب شهر
نیازمندیهای لوکوپوک
تخته سیاه
درد دل ها
مدیریت ارتباط با مشتریان
پنل پیامک لوکوپوک
تصاویر
دفترک
طراحی وب سایت
نیازمندیهای لوکوپوک
مسابقات تخته سیاه

بهترین دستگاه موبایل یاب موجود در بازار ایران چیست؟

(1402 آبان 15)

زیارتگاه ها، فرودگاه ها و پایانه ها، مدارس، حوزه های امتحانی و مناطق پرتردد برای ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از ورود تجهیزات و اشیاء خاص به یک سری از مراکز، نیاز به بازرسی بدنی دارند. بازرسی بدنی بدون استفاده از وسایل و تجهیزات خاص می‎تواند وقت‎گیر و ناخوشایند باشد. به همین خاطر از دستگاه موبایل یاب که توانایی شناسایی اشیاء فلزی را دارد استفاده می‏شود. این دستگاه انواع مختلفی داشته و کاربردهای متفاوتی نیز دارد. در این نوشته قصد داریم تا شما را با این دستگاه بیشتر آشنا کرده و در نهایت یک مرکز خوب برای خرید آن به شما معرفی کنیم.

دستگاه موبایل یاب چیست؟

دستگاه موبایل یاب یا گوشی یاب ابزاری برای بازرسی است که به نگهبانان در پیدا کردن تلفن همراه، فلزات و سایر قطعات ممنوعه کمک خواهد کرد. در واقع اماکن و مناطقی وجود دارد که بردن برخی قطعات و تجهیزات به آن‎ها ممنوع است. دستگاه موبایل یاب در واقع نوعی راکت است که می‎تواند با نزدیک شدن به بدن افراد قطعاتی که در ساخت آن‎ها از فلز و آلیاژهای آن استفاده شده را تشخیص دهد.

عملکرد دستگاه موبایل یاب چگونه است؟

عملکرد این دستگاه در واقع به این شکل است که مامور حراست راکت را در نزدیکی بدن شخص مدنظر قرار می‎دهد. این دستگاه در چنین حالتی و بر اساس دستوراتی که قبلا در اختیار آن قرار گرفته اقدام به تولید یک سری امواج الکترومغناطیسی خواهد کرد. این امواج نسبت به اشیاء خاص فلزی مانند گوشی موبایل، هندزفری، چاقو و ... حساسیت نشان می‎دهند و تغییر می‎کنند. در چنین حالتی راکت متوجه این تغییر حالت در امواج الکترومغناطیسی خواهد شد و با ایجاد یک صدا، مامور را از وجود یک شیء مشکوک مطلع خواهد کرد.

البته همیشه نحوه اعلام وجود شیء مشکوک با استفاده از پخش صدا نیست بلکه این موضوع به نوع دستگاه نیز مرتبط است. برخی از شکل‎های جدید این دستگاه‎ها دارای چراغ‎هایی هستند که از نوع LED بوده و حین برخورد با یک شیء مشکوک روشن و خاموش می‏شوند. با این حال اکثر دستگاه‎‎های موبایل ‎یاب با استفاده از آلارم های صوتی کار می‎کنند و در واقع بهترین روش نیز همین آلارم صوتی است. یکی از نکاتی که بایستی به آن توجه داشت این است که تولید این صداها نیز با شدت‎های گوناگونی انجام می‏شود. برای مثال اگر مقدار فلزات بیشتر باشد، حجم صدای تولیدشده بیشتر نیز خواهد بود. از سوی دیگر در مواقعی که اپراتور تشخیص می‌دهد شناسایی و کشف اشیا با لرزش دستگاه و بی‌صدا صورت بگیرد ، امکان بی‌صدا کردن دستگاه وجود دارد.

 

انواع دستگاه موبایل ‎یاب

دستگاه‎های موبایل یاب به انواع مختلفی تقسیم می‏شوند که هر کدام از آن‎ها از تکنولوژی‎ها و فرکانس‎های مختلفی پشتیبانی می‎کنند. اما اصولا نیاز بازار به دو نوع دستگاه‎ زیر وابسته است:

  • راکت بازرسی بدنی نوع D100s

  • دستگاه گوشی یاب مخصوص مدارس

کاربردهای موبایل یاب

راکت‎های موبایل یاب دارای کاربردهای مختلفی هستند و اصولا برای ایجاد امنیت بیشتر مورد استفاده قرار می‎گیرند. استفاده از این سیستم کمک می‎کند تا فرایند بازرسی سریع‎تر و با دقت بیشتری انجام شود و نیاز به صرف وقت فراوان برای آن نباشد. از جمله کاربردهای آن می‎توان به موارد زیر اشاره کرد:

استفاده در جلسات امتحان

یکی از مهم‎ترین کاربردهای انواع راکت موبایل یاب، در جلسات امتحانی دانشگاه‎ها و دبیرستان‎هاست که نیاز به کنترل افراد شرکت‎کننده در آن وجود دارد. اصولا برای انجام این کار از راکت فلزیاب بدنی خاص مدارس استفاده می‏شود. این راکت‎ها علاوه بر موبایل می‎توانند تجهیزاتی همچون هندزفری و سایر دستگاه‎های ذخیره‎سازی را نیز تشخیص دهد.

استفاده در اماکن زیارتی، مجموعه‌‌های ورزشی و اماکن پرتردد

اماکن زیارتی و مجموعه‌های ورزشی که تردد در آنجا زیاد است نیز نیاز به بازرسی بدنی دارد. دستگاه موبایل یاب کمک می‎کند که بدون تماس فیزیکی با افراد بتوان آن‎ها را بازرسی کرد و از ورود تجهیزات خطرناک جلوگیری نمود.

استفاده در پایانه‎ها، فرودگاه‎ها و ایستگاه‎های راه‎آهن

یکی دیگر از اماکن پرتردد که نیاز به بازرسی بدنی دارد، فرودگاه‎ها، ایستگاه‎های راه‎آهن و پایانه‎های مسافربری داخلی و خارجی است که بایستی بدن افراد برای جلوگیری از ورود برخی قطعات خطرناک یا موبایل بررسی شود. در چنین موقعیت‎هایی، استفاده از راکت موبایل یاب می‎تواند انتخاب مناسبی باشد.

استفاده در ادارات، مراکز مهم، دیتاسنترها و ...

برخی مراکز و ادارات مهم دولتی یا دیتاسنترها که از اهمیت ویژه‎ای برخوردارند نیز نیاز به بازرسی بدنی دارند. در چنین شرایطی که توجه به نکات امنیتی بسیار اهمیت دارد، می‎تواند از دستگاه موبایل یاب برای جلوگیری از ورود برخی تجهیزات به این مراکز جلوگیری کرد.

کار با موبایل یاب چگونه است؟

استفاده از موبایل یاب کار بسیار ساده‎ای است و کار بازرسی بدنی را تا حد زیادی تسهیل می‎کند. برای استفاده از این راکت‎ها بایستی فرد مامور در فاصله مناسبی نسبت به مراجعه‎کنند بایستد و سپس راکت را به آرامی و در نزدیکی بدن فرد حرکت دهد. این حرکت بایستی به آرامی باشد تا راکت به درستی متوجه تغییرات مغناطیسی ناشی از وجود موبایل یا فلز بشود. همچنین لازم است که مامور این دستگاه را در تمامی زاویه‎های بدن شخص بچرخاند تا همه بخش‎ها مورد بررسی قرار بگیرد.

در صورتی که وجود یک شیء مشکوک توسط راکت شناسایی شود، با توجه به نوع راکت شروع به پخش صدای آلارم یا روشن شدن چراغ LED خواهد کرد. در چنین موقعیتی مامور بایستی بررسی‎های مورد نیاز را انجام داده و در صورت نیاز این موضوع را به مقامات بالاتر اطلاع دهد.

دستگاه موبایل یاب خوب را از کجا بخریم؟ + سخن پایانی

دستگاه‎های شناسایی موبایل و سایر فلزات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند و می‎توانند امنیت یک منطقه را تامین کرده و از بروز تقلب و انواع خراب‎کاری‎ها جلوگیری کنند. در صورتی که شما هم نیاز به دستگاه موبایل‎یاب دارید می‎توانید برای تهیه بهترین‎های آن یعنی دستگاه گوشی‏یاب مدارس و راکت بازرس بدنی D100s به سایت پردازش هوشمند مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب نمایید. سایت پردازش هوشمند یکی از بزرگترین مجموعه‎های کشور در زمینه تامین امنیت منازل، سازمان‎ها، ادارات و مراکز مهم است و طیف وسیعی از محصولات این حیطه را با قیمت مناسب و کیفیت بالا به فروش می‎رساند.

شما هیچ آگهی را در لیست علاقه مندی های خود ذخیره نکرده اید..